Hard aant werk! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu Hard aant werk! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

Hard aant werk!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Januari 2010 | Canada, Vancouver

Hey Hey allemaal!

Iedereen de uitslag gekregen (als je tenminste gestemd had! en anders ben je nu 1 v/d 15 schuldigen) haha! nee hoor. Maar jammer genoeg heb dus niet gewonnen, en komt niki dus niet naar Vancouver. Maar dat is alweer een week geleden, en heb al 2 weken bijnan niet geschreven denk! En t stond echt voor vandaag op me lijstje, maar na 2 berichtjes van Marijke (me tante) werd t toch wel echt tijd denk!:P

2weken terug had ik nog vakantie, me ouders weer naar huis en ik hier weer verder met me 'oude' leventje. Dinsdag kwamen iris en martina langs, met katrin (huisgenoot) en mij alle foto's van iedereens vakantie gekeken en lekker bijgeklets en samen gekookt. Woensdag naar de 'Roots' outlet geweest, was niet zo heeel boeiend, maar leuk vest met canada erop gekocht! Donderdag lekker niks gedaan volgens mij... aant einde van de dag had ik dan voor t eerst Dansen! Was wel leuk, alleen t is meer beetje hip hop, dus das wat minder. maar we doen elke 2weken wat anders volgens mij dus wel leuk. sowieso wel lekker beetje bewegen opwarmen enzo. deze week hadden we trouwens een andere vrouw (want onze was op vakantie ofzo) en die was wel heel leuk. leuk dansje gedaan.
Vrijdag ehh.. cadeautje gekocht voor maike die was zaterdag jarig. En 's avonds HUTSPOT gekookt met me kamergenoot!:P hihi, had ik heel de week al trek ik! en was soort goed gelukt! echt lekker!
Zaterdag ben ik naar Science world geweest met Martina, soort interactief museum (voor kinderen denk:P) maar was wel soort grappig. kon je allemaal dingetjes doen testen etc. en dr was zo'n grote koepel biscoop, dat t lijkt of je er echt in zit. Dat was wel heel leuk, film: 'Journey to Mekka', was wel vet met woestijn etc.
's Avonds uiteten voor Maikes verjaardag, was gezellig en daarna met paar van die verjaardag nog wat gedronken in de 'Cactus club' was gezel!
Zondag... oww naar Yaletown geweest, een wijk hier, eigenlijk om de hoek maar nooit echt geweest. Dus was aardig weer, beetje doorheen gelopen en koffie gedronken. en daarna zijn we naar 'Olympic Village' geweest. Echt vet mooi, allemaal nieuwe gebouwen super mooi! er staan alleen al hekken omheen, dus konden er niet doorheen lopen. Maar ernaast zat soort makelaar, die had maquettes van de hele wijk, super vet. en een show appartent! Zoo mooi van binnen daar! was wel heel leuk om te zien.
's avonds naar de film geweest 'Leapyear' iemand al gezien? Echt he ben hier al meer naar de bios geweest dan in de laatste 3 jaar thuis ahah! maar is echt leuke film!

En dan maandag begon t hoor! FCE (cambridge examen) voorbereiding lessen. weer naar school en meteen er tegen aan! Leuke klas, heb nu één klas die ik de hele week heb. De dagen zijn opzich wel relax maar heb echt veel huiswerk! Zo'n 2uur per dag! (als je t serieus doet) dus ja.. dat is wel weer even wennen! :P na 3 maanden bijna geen huiswerk. Dus daar ben ik de middagen eigenlijk erg druk mee! en daarna ff sporte om te relaxen. En beetje jammer maar me kamergenoot en iris hebben middag klassen en ik ochtend. en martina en ik hebben maar 1 middag tegelijk vrij.. dus verder ook niet zo veel te beleven 's middags:P Donderdag weer dansen natuurlijk. en vrijdag kwamen martina en maike uit school naar ons. Zijn uiteten geweest (voor pap en mam, in dat pasta restaurant waar we wat gedronken hadden bij mij in de straat) was erg lekker en gezellig! Maike en Katrin gingen naar RedRoom zuidamerikaanse club, maar hadden martina en ik niet zo'n zin in, dus wat gedronken bij Moxies, naast mijn hotel! Was eigenlijk wel soort leuk samen!

Maar moest gister (zaterdag) weer vroeg uit bed want we gingen naar Victoria! De hoofdstad van BC (british colombia)op Vancouver Eiland. Dus wij(ik en katrin) met de metro/bus naar de Ferrie (veerboot) en dan zouden we daar maike en iris zien. Alleen was ik nogal dom, had alles voor maike opgezocht welke bus ze moest enzo! en je moet optijd zijn want als je de bus mist mis je de ferrie (en we moesten de ferry van 9 uur, en de volgende was pas om 11uur) had ik toch zelf t verkeerde station met de metro!!!! oww was zoo lomp!:P hadden we dus de bus gemist, 50dollar voor de taxi en veel stress!! maar uiteindelijk gelukkig toch gehaald!! hahah! :P Met de ferry is er leuk! allemaal eilandjes voor de kust daar waar je tussendoor vaart. en Victoria zelf is ook echt mooi, soort oud 'Brits' noemen ze het. Beetje meer 'oude' (misschien 100/200jaar) gebouwen:P maar ziet er toch wel mooi uit allemaal! gezellige winkel straatjes en wel leuke dingen gezien. 's avonds daar gegeten en toen weer terug naar Vancouver! We hadden gelukkig een dag goed weer, zelfs zon en blauwe lucht! wel koud. maarja vandaag regent t weer:( zoals gewoonlijk:P haha!

En vandaag heb ik nog niet zoveel gedaan, strakt me huiswerk maken en even sporten denk. misschien vanaaf even afsrpeken met martina enzo..

Over 2 weken gaat Katrin al weg! ee dag naar me verjaardag, ook over 2 weken! Dus geven samen feestje denk.. We willen naar een club, omdat ik eindelijk 19 ben dan!:P maar we willen ook een feest hier thuis,dus misschien dat deze vrijdag... moeten alleen nog even denken,omdat al die mensen in je kamer.. maar dat horen jullie nog wel hoe dat afloopt! verder gok ik dat ik me week weer moet vullen met huiswerk/huiswerk en huiswerk:P
voor t weekend verder nog geen plannen!

Bij jullie ook nog steeds alles goed? de sneeuw/kou weer beetje weg? is de schaatstocht v/d schouw nog doorgegaan? en allemaal al weer hard aant bouwen voor de Carnaval?? Heb t hier super naar me zin, maar nu ik zo snel (over 7weken) al naar huis kom heb ik toch wel weer zin in al het nederlandse. weer keertje lekker 'normaal' stappen!!:P haha, hoop dat met de olympische spelen het Holland Heineken huis kunnen vinden, en lekker ned gek doen met plien samen:)! heb dr zin in! en dan natuurlijk me examen nog halen. maar denk dat dat wel lukt, want na de 1e week heb ik voor bijna alle proef dingen al 80%, en je moet 60% om te slagen, maar en hoger cijfer is natuurlijk wel leuk!

Ik ga toch echt stoppen nu ist wel weer lang genoeg denk!!

Heel erg bedankt trouwens voor alle bericthjes heel de tijd! vind ik super leuk, heb helaas niet van iedereen de email om persoonlijk terug te mailen! maar bij deze daarom bedankt! vind t erg leuk om te lezen dat jullie t leuk vinden om mijn verhalen te lezen (snap je t nog:P)!!

Tot snel!! liefs dikke knuffel!!!!!!!
xxx Manon

  • 18 Januari 2010 - 12:04

    Marijke Kuijf Je :

    Tante dus.
    Het was weer fantastischjou belevenissen te lezen . Op dit moment heb ik niet zo veel inspiratie om met de pc te spelen.
    Zo gouw ik zin heb ga ik er effe langer voor zitten. Ik wil ook Linda nog even mailen. Nou groetje en tot types.

    Marijke

  • 18 Januari 2010 - 12:58

    Bertus/Greet:

    hoi Manon leuk je verhalen vinden wij leuk om te lezen geniet er van,want het lijkt me erg leuk gr van ons allemaal van uit Reeuwijk

  • 18 Januari 2010 - 12:58

    Bertus/Greet:

    hoi Manon leuk je verhalen vinden wij leuk om te lezen geniet er van,want het lijkt me erg leuk gr van ons allemaal van uit Reeuwijk

  • 18 Januari 2010 - 19:39

    Wilma Ook Een Tante :

    Wat maak jij veel mee zeg, echt geweldig.
    Hier gaat ook alles oké, hard aan het werk in A'dam. Vannacht gaat Niki er slapen haar kamer is helemaal klaar.
    Groetjes Wilma

  • 18 Januari 2010 - 20:32

    Gerard En A3:

    Hey Manon
    Weer een andere tante dacht ik .Jeheb zo wel een druk leven,wel leuke dingen allemaal .Zo gaat de tijd snel voor jou.Hier alles goed Vandaag in Amsterdam geweest, dat hoor je wel van Niki ,wat een leuk huis heeft ze .Nau knuffie ,hou je goed .De tosties wachten nog wel.Heel veel groetjes van Gerard en A3en dikke kussen ...Doei..........


  • 18 Januari 2010 - 21:16

    Niki (een Nichtje):

    God god die zussen Kuijf zijn wel lekker bezig he =)! Ik zit nu trouwens in mn bed in Amsterdam, heerlijk 2 persoons languit chillend! Nou lieffie heel veel liefs uit Damsko en tot heel snel spreeks
    xxx

  • 22 Januari 2010 - 13:28

    Fam Snel:

    Ha Manon

    Wat leuk om weer je verhaal te lezen,je mam gesproken,het is helemaal top bij jou wat ik vernam.Op naar de laatste weken,veel plezier!!!!

  • 24 Januari 2010 - 15:00

    Marijke Kuyf :

    Hoi Manon Nou ik had belooft later nog eens te reageren. Bij deze dus we zijn vanmorgen terug gekomen van vakantie uit Wagrain Kirche Boden. Met de carnavals vereniging zoals je wel zal weten Nou het was fantastisch de nheen reis met de bus in minder dan 12 uur.
    Helemaal goed het ontbeit daar ook goed.
    Niet altijd zon maar wel veel. En de kou viel ook wel mee.
    Het eten in het hotel was goed maar geen dikke vette aanrader. De piestes waren of zijn heel goed gevarie"eerd en voldoende sneeuw. Het was niet druk we hoefden ook bij de liften niet lang te wachten. In de stoeltjes liften waren de zittingen veelal verwarmd. De rest van de verhalen en dat zijn er velen komen nog wel op dit boodschappen lijstje past dit niet zo lekker.
    Nou tot volgende week Groetjes Marijke veel plezier, hooooooiiiii

  • 26 Januari 2010 - 08:17

    Daan:

    Hey manon!!!!
    Heb al je verhalen door gelezen!! Super om te lezen en wat maak je een hoop mee he!
    Helemaal top wijffie.

    dikke kus daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Manon

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 27619

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 28 Februari 2015

Studeren in Munchen

17 September 2009 - 15 Maart 2010

Vancouver

Landen bezocht: