Olympic Update - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu Olympic Update - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

Olympic Update

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Maart 2010 | Canada, Vancouver

Nog een xtje proberen, die andere was niet helemaal goed gegaan.

He Hee ALLEMAAL!!! :)

Hier is ie dan eindelijk weer!! Een berichtje vanuit Vancouver, en waar zal ik eens beginnen. Want jeetje wat is er een hoop gebeurd de afgelopen 2weken!! Ben bang dat t een heel lang verhaal gaat worden :P maar als je nu niet alles wilt lezen zou ik aanraden het laatste stukje van het laatste weekend niet over te slaan:P dat was namelijk HELEMAAL SUPER!!! :) (vanaf ‘en dan nu de zaterdag avond’/ of ‘En maar’)

En wat een reacties op me foto met Balki!! Goed he :P bedankt voor alle ‘respects’ en leuke berichtjes, de foto was nog vóór de val (kreeg wat vraagjes:P)

En dan ga ik nu maar weer even vertellen waar ik gestopt was! gelukkig heb ik al me foto’s etc. want er is zoveel gebeurd dat ik t allemaal ff kwijt was vandaag… echt soort zwart gat nu:P. Was aant skypen met me ouders en wist gewoon niet wat ik moest vertellen. Haha, maar ga proberen voor jullie een goed verhaaltje (hoop dat t beetje te begrijpen is:P) neer te zetten!

Dinsdag (16feb) ook ’n daagje rustig aan gedaan… zal vast wel iets gedaan hebben :S maar ben t ff vergeten:P
Woensdag (17feb) zijn we naar het Ruslandhuis geweest ’s middags (niet heel boeiend, vooral reclame) en ook DE vlam bekeken! Wel vet, en wat ’n mensen op straat zeg!! ’s Avonds konden we er echt niet meer onderuit, moesten we toch maar wéér naar het HHH! Want Nick en Simon kwamen!! Was erg gezellig, waren met hele groep meiden, ook wat van school enzo! Wel vet, iedereen vond het hhh het leukste :P OOK de Canadezen! Die sporen echt niet, stonden elke keer rijen!! Niet normaal, wij (Nederlanders) konden meteen naar binnen, maar Canadezen en andere nationaliteiten moesten wachten (vooral als we medailles hadden gewonnen was het onmogelijk voor hun om binnen te komen) Maar iig, ze gaan echt overal voor in de rij staan hier, echt 2 á 3 uur te wachten :P ( t was natuurlijk ook wel heeeel leuk binnen ;) ) of soms kwam je dan Canadezen die ’s middags om 2uur al gegaan waren ofzo:P echt bizar!!
Donderdag eerst met heel veel mensen van school in een bar Hockey gekeken, was Zwitserland – Canada. Was erg leuk!! Erg grappig vooral, want nogal veel Zwitsers bij ons op school, dus was wel leuk! Wij gingen Zwitserland maar helpen aanmoedigen, want Canada had al zoveel Fans in die bar natuurlijk:P. En daarna toch óók maar weer een bezoekje gebracht, want we gingen HULDIGEN!! Jaja, Annete en Laurine, 2x maar liefst :) Was helemaal super!!! (was mijn 1e huldiging in het HHH, want met Svens goud (ja die heeft ook goud gehaald, of is iedereen dat alweer vergeten:P) was ik in Whistler).
Vrijdags was het Hockey Duitsland – nog wat?? Wilde we dus in het Duitsland huis( een andere als vorige keer, hadden er 2) gaan kijken. Maar kwamen daar aan, en kwamen we natuurlijk weer achter het favoriete tijdverdrijf van Canadezen, jawel hoor !! een RIJ :P haha, dus maar besloten om niet in die rij te gaan staan :P, zijn we maar naar Moxies gegaan (hiernaast) en wat gedronken en de wedstrijd gekeken.
Zaterdag 20feb, owww het weeer was De afgelopen week trouwens zóó geweldig (waarschijnlijk wel op tv gezien) dus gingen Iris en ik zaterdag naar het ‘Lighthouse Park’ (vuurtoren park), das in Noord (west) Vancouver, super vet!! Soort bos (schiereiland) aan de zee, en een vuurtoren natuurlijk :P super gewandeld, t weer was zo lekker, liep alleen in een trui :) En zoo mooi ook daar, aan zee met rotsen, bos en lekker zonnetje!! Helemaal geweldig :)
Daarna natuurlijk als ’n speer naar huis om het schaatsen te kijken! En beetje onverwacht misschien, maar WEER goud voor ned!!! Tuiterd had t toch maar weer mooi voor elkaar!!We zaten in een kamer met allemaal ned meiden te kijken, dus feestje natuurlijk!! :) ff samen gekookt, en daarna weer op naar het HHH!! :)
En toen OPNIEUW goud!! Dus zondag (21feb) Ireentje huldigen in het HHH!! Met de alternatieve Baggerbeugels :P hahaha, ja mijn favo zoals jullie weten ;) ‘Kleintje Pils’ die elke keer gezellig langs kwamen als we een medaille hadden!! En Guusie kwam!! (lied mede door Jessica: Goud en Guus, jalalalala, Goud en Guus, jaaalalalala :P) haha Groot feest natuurlijk!!! Op de heenweg, maar vooral de terugweg is altijd erg gezellig, in de skytrain uit volleborst ned zingen! Hahah, te mooi en soms kom je er dan achter dat meer mensen dan je denkt sommige liedjes kennen ;)!
En dan maandag (22feb) dan eindelijk weer ‘ns een daagje rust! Wat betekend ’s middags slapen en ’s avonds om 8uur naar bed! WANT dinsdag(23feb) moest ik om 5uur! Uit bed, want we gingen naar Biathlon in Whistler en dat begon om 11uur, dus moesten we de bus om 7uur, waren we daar om 9uur erheen lopen etc. etc. Was trouwens we super vet!! (beter dan roddelen) ’t regende sowieso niet, wat natuurlijk al lekker is :P. Maar het was ook wel vet om te zien, erg gezellig sfeertje! Allemaal aanmoedigen enzo, stonden bij de start/finish/wissel/en schieten. Dus was wel leuk, beetje afwisselend wel leuk om te zien! En daarna wéér terug naar Vancouver, en dan zou ik dus naar het HHH gaan, want ondertussen was het schaatsen bezig!
Wordt door verschillende mensen uit ned (en ned meisje van hier) op de hoogte gehouden, Bob de jong staat 2e, maar dan moet sven nog. En dan krijg ik me toch een smsj’s:
‘Sven gediskwalificeerd’, ‘Nou die Sven, Kut Coach’, ‘ik kan wel jankenenenenen’,’kemkers zorgde ervoor dat hij verkeerd wisselde’. Zit ik daar in die bus terug naar Vancouver, snapte er helemaal niks van! Ik denk wat is hier gebeurd!! Thuis snel ff met ned meisje van hier gebeld, die het allemaal even had uitgelegd! HEEL HEEL jammer :( van thuis ook verschillende mailtjes, had het idee dat half ned er kapot van was. En wij natuurlijk ook, was wel even het gesprek v/d dag. Maar we hadden natuurlijk toch ook wel die bronze pak te pakken! (wel omdat sven niet won, maar toch!) Dus toch maar naar het HHH, om te zien hou en wat er nu zou gaan gebeuren! Uiteindelijk erg netjes opgelost door Umberto Tan (had ik achteraf even een praatje mee, en die was het ook met me eens: ‘het is gewoon Kut’. Wel op de foto, maar op me mob, dus niet online :P) Nou daarna natuurlijk medaille voor BoB! En verder lekker feestje, WANT GUUS kwam MAAR als ‘verassing’ofzo kwam OOK ARMIN van BUUREN!!! Zoo vet!! Echt niet normaal, super avond!! Helemaal los johhh, echt super vet!:) deed van Velzen nog ff 2 liedjes met Armin van buuren. Helemaal vet!!
Woensdag maar weer ff dagje rust genomen :P Toen zijn we uiteindelijk toch nog in’t 2e Duitsland huis geweest, de Hockey wedstrijd Canada –Rusland gekeken. Gelukkig won Canada :) Daarna in Moxies ff wat gegeten en gedronken, en optijd naar bed!!
Donderdagss (25feb)…. Gerard Joling kwam (en natuurlijk de Corona’s die eigenlijk elke avond te leukste waren, had ik die al genoemd?? Super leuk band, die alleen maar verzoekjes speelt. Heel vet! Gezellig lekker gek en feesten!! ) maar iig, een boxer van gerard joling gevangen , van radio 538 en een ‘maple leaf’ voorop (logo van canadese vlag). Ehh… die avond kwamen we Bob de Jong tegen volgens mij! Jaja, klopt, dus die heeft me schoen getekend! (die avond begon ik met handtekeningen verzamelen op me heineken schoenen). Gaan we dus naar huis ’s nachts, komen we uit de skytrain lopen, loopt daar Clare Hughes (Canadese Schaatser) super vet natuurlijk!! Al die Canadezen liepen gewoon door, en wij herkende dr natuurlijk!! Dus uiteraard ff handtekening gevraagd voor op me schoen en een foto’tje :) super vet! In de metro hal :P haha!
Vrijdags… (26feb) uit school in het HHH schaatsen wezen kijken (of dat was de bedoeling, maar dat werd eigenlijk meer snowboarden kijken) zó vet onze 100ste Goude Olympische medaille!! En erg jammer dat de mannen niet gekwalificeerd waren :( Maar ’s avonds moesten we NATUURLIJK die 100ste medaille wel weer gaan vieren! En bovendien kwam Van Velze optreden! Helemaal leuk!! :) Super avond (alweer ja :P, haha je zou t bijna niet geloven he, normaal zou je na 3dagen naar het zelfde al zat worden).
En maar, omdat de jongens zich niet hadden gekwalificeerd, konden wij HEEEL goedkoop kaartjes krijgen voor de finale van de ploegenachtervolging. Via via, bij de info desk in het HHH, hebben we dus kaartjes gekocht (van mevrouw Van Dobben, ja van de kroketten vet he:P haha!! Maar we kregen geen gratis portie erbij :( waren op :P haha) maar zij zaterdag daarheen met 4ned meiden!! Super natuurlijk, hadden we echt A-klasse kaartjes, zaten we helemaal vooraan in de bocht!! Echt super vet!!! Heel gezellig natuurlijk in dat stadium rondom allemaal Nederlanders, helemaal goed!! Was wel echt vet om eens in dat stadium te zijn, leuk sfeertje. En met inrijden even naar alle Nederlanders gezwaaid natuurlijk! En ze zwaaien terug hoor :P hahaha! Was echt vet, en de jongens die dat ff het Olympisch record rijden!! Helemaal goed!! (beetje genaaid dat ze dan geen goud krijgen,maaarja… zo is het spelletje)
Jaa ik zei het toch, t word echt ’n lang verhaal :P hahah

En dan nu de zaterdag avond!!! Wat ’n avond was dat!!! K kon zondag ochtend zowat niet slapen omdat er gewoon zó veel gebeurd was dat heel me hoofd op hol sloeg :P haha
Iig, wij zaterdag avond natuurlijk weer terug! Eerst die jongens huldigen!! Daarna super vet de Corona’s natuurlijk. Loopt daar opeens Jan Blokhuijsen (1 v/d 4 ploegachtervolgers,brons)door de zaal, dus ik naar hem toe, voor die handtekeningn op me schoen natuurlijk :P en ff foto’tje natuurlijk! Sven en die andere 2 (Simon en Mark, weet ik niet zeker) stonden boven (VIP) dus vriendin gooit dr vlag omhoog voor handtekening, en nog meer mensen! Dus ik wil natuurlijk op me schoen, gooi ik me schoen omhoog. Gooit Sven Kramer serieus me schoen HELEMAAL naar de andere kant van de zaal!!! Echt niet grappig (eigenlijk wel maar niet voor mij:P) iig, sta ik daar op ’n sok en ’n schoen. Dus ik ren naar de andere kant, nergens me schoen te bekennen natuurlijk! Ben ik echt ’n uur ofzo (of langer zeiden die meiden) naar me schoen opzoek geweest!! :P haha, bij iedereen gevraagd, sok helemaal zeik nat natuurlijk. Kom ik Jan Blokhuijsen nog xtje tegen, heb ik echt 15min 1 op 1 met die gast (20jaar) staan praten, over ze opleiding en weet ik t allemaal, te grappig :P maar ik had dus gezien dat ie die medaille in ze zak had! Dus ik vroeg of ik ‘m ff mocht vast houden! Maar hij wilde m niet uit ze broekzak halen want dan zag iedereen ‘m . Dus heb ik in de broekzak van Jan ze 1e olympische medaille aangeraakt!! Super vet heb ff een olympische medaille gevoeld:P haha, te bizar allemaal (op 1 sok en 1 schoen nog steeds). Nou ik dus weer verder me schoen vinden, kom ik op ’n gegeven moment ’n meisje tegen die m had zien staan! Dus ik naar die plek, staat me schoen daar heel zielig in ze eentje op de grond naast het hek! Hahaah, ik was zóó blij dat ik ‘m terug had!!! Toen hebben alle Corona’s ‘m meteeen maar even getekend voor me! En verder liep barbara de loor daar nog, en uiteindelijk vond ik Sven dan hoor!! Ik zeg nou moet je me schoen wel tekenen :P haha, dus heb ik svens handtekening nu ook! En verder goeie dj en veel lol tusse door! En we besloten maar tot het einde te blijven (nachtbus te nemen!) echt vet… waren de laatste ongeveer die eruit geschopt werden door de security :P haha, gaan plien en ik dus achterop halverwege bij wat gasten, die op van die ned fietsen waren (waren ook nedelanders). Komen we echt bij ’t Hilton hotel uit! En kunnen we die andere 2ned meisjes natuurlijk nooit meer vinden. Die zouden ons met de taxi op komen pikken, maar geen taxi te krijgen natuurlijk, en we wisten de weg niet naar de bushalte. Dus taxi gebeld, die kwam natuulrijk ook niet!! Komt sven daar ook nog ff binnen lopen :P die slaapt daar ook ! haha, te bizar allemaal. Maar toen zijn plien en ik dus uiteindelijk daar maar blijven slapen op een slaapbank! Hahah, dus heb in het Hilton geslapen hahaha.
Zondag(28feb) laatste dag van de Olympics :( maar eerst nog de Finale van het Hockey, Canada-USA, 1 grote gekte hier! Toen ik om 9uur ofzo terug kwam in downtown (s’ochtends) stonden er al RIJEN niet normaal voor alle bars/restaurant/pubs etc. Wij hebben t met wat meiden in ‘mn kamer gekeken! Was ook gezel, en niet zo druk tenminste :P En (gelukkig) won Canada!!! Dus helemaal gek hiero!!! Echt overal toeteren op de straten, lawaai natuurlijk, overal mensen! Iedereen blij! Iedereen high-fivË naar mekaar! En helemaal super om daar ff tussen te lopen!! Maar toen gingen wij (roos, gokky,jessica en ik) toch nog maar de laatste dag even afscheid nemen van het HHH, hebben daar de sluiting ceremonie gekeken, de ceremonie was erg mooi/leuk en grappig! Maar was kapot en er waren weinig mensen, Ander halve Canadees en denk dat wij de enige ned. Waren ongeveer (op het personeel na dan :P) Nou uiteindelijk afscheid genomen van al het personeel! En met tranen in onze ogen voor de laatste keer het HHH gedag gezegd :P
Nog ’n rondje door downtown, onder tussen nog steeds ’n gekke huis!! Straten HELEMAAL vol met mensen!

En dan nu nog maar 2 weekjes :( echt soort einde, rustig vanochtend in de stad. Nog 1 weekje school, en dan 1 weekje vrij en me examen en dan kom ik alweer naar huis!!! Hele dubbele gevoelens, het ene moment wil ik heel graag naar huis,en het volgende denk ik weer NEE ik wil niet :P hahah, t is echt best vreemd. Maarja nu maar ff weekje bij komen, alles staat nu iig weer op ’n rijtje, ’t duurde even!! Maarja, nog ff me best doen op school. En natuurlijk genieten van de laatste weekjes! Ga volgende week maandag nog voor de laatste keer naar Linda en Nicki! Blijf 1nachtje maar, laatste week natuurlijk. Spullen pakken en iedereen gedag zeggen en leuke dingen doen. En leren natuurlijk (A):P!!!

Ik ga stoppen, want ik ben nog steeds moe! En het is al 4 A-4tjes onderhand:P ahah, sorry hoop dat jullie het iig wel leuk vinden om te lezen!! :P

Tot snel allemaal!!!!

Heel veel knuffels en kusjes
Liefs xxxx Manon

Ps. Nog even geen nieuwe foto’s ik wacht ff tot ik ze allemaal van die andere meiden heb! Dus die volgen van de week ofzo wel xtje!!


  • 03 Maart 2010 - 07:34

    Els:

    Wat een gave tijd heb jij daar héééé
    Jae zal het nog missen als je weer terug bent.
    hier gebeurd niet zóó veel,behalve dan ,dat het alwéér vriest(misschien toch nog een 11 st toch?)wij hebben net een tochtje naar new Zealand achter de rug.
    Weer hellemaal opgepept thuis, ken dr weer ff tegen. liefs en groetjes ook van Jac
    Els

  • 03 Maart 2010 - 07:54

    Niki:

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH uber toll jou verhalen zeg! Dit is pas ECHT goed wakker worden, zin van begin tot eind met een glimlach van oor tot oor!

    Heel veel liefs en kusjes!
    xxxxxx

  • 03 Maart 2010 - 08:11

    Debby:

    Haha die buuuf!Jij spoort niet, geweldig!En dat schoen verhaal, hhahaaaha!Gnietse nog 2 weekjes, dikke kus X

  • 03 Maart 2010 - 08:41

    Paulien:

    Hoi Manon,
    Wat een verhaal toch weer, hoe krijg je het allemaal weer voor elkaar. Geniet nog maar even van die laatste 1 1/2 week. We zien je na 20 maart weer, bij de Chinees?
    We moeten eerst zo nodig zelf nog een weekje skiën.
    Nog veel plezier en een goeie terugreis!
    Groeten Peter en Paulien

  • 03 Maart 2010 - 17:18

    Marijke Kuijf.:

    Hoi Manon Ik heb even je verhaaltje zitten lezen heb nu last van mijn rug mijn ogen mijn lag spieren en wat er verder nog naar boven komt drijven. Ik heb bij oma de foto van jou gezien samen met Balkenende en kun jij voormij ook zo'n foto regelen maar dan 50 maal zo groot. Heb ik nl. een heel speciaal plekje voor om hem op te hangen.
    Zou dat HHH huis ook wel eens mee hebben willen maken
    Het grootste n.l. evenement wat ik daar heb meegemaakt was caravana. zo iets als de vacantie beurs hier.
    Ik wens je daar verder nog een hele goede en gezellige tijd toe en geniet er nog effffe van.

    Je kan met een gerust hart naar huis terug komen ze hebben geen bok torren meer gevonden. En de meeste Boskopers hebben het Carnaval overleefd.De laatste klaverjas avond moet jij denk ik ook missen die is dinsdag 9 maart. Er komen ook griftjes 3 stuks of die ook echt kunnen zingen weet ik ook niet . Ik hou niet zo van klaverjassen. En hoop ovar een paar weken helemaal geen jas meer nodig te hebben .
    Nou groetjes van Marijke zelfs mijn p.c. snapt er nu niets meer van.

  • 03 Maart 2010 - 17:51

    Trees Van Der Werf:

    Wat een bofkont ben jij dat je dit allemaal hebt kunnen meemaken.
    Nog 2 hele fijne weken.
    groeten, Trees

  • 04 Maart 2010 - 09:53

    Wilma:

    Heerlijk verhaal.....
    geniet er nog even van.
    Je zult wel in een gat vallen hier.
    ( maar niet heus)

  • 06 Maart 2010 - 19:47

    GerardenA3:

    Hey manon
    Wat een belevennissen
    Fantasties verhaal van je,je zou er moei van worden haha..
    Geniet nog even velen groetjes dikken kussen
    ven gerard en A3

  • 08 Maart 2010 - 09:54

    Marloes:

    Lieeef!
    Wat een superlang verhaal weer, heb hem helemaal gelezen! Volgens mij ben je goed uit je dak gegaan zeg! Leuk leuk leuk! Nog heel veel plezier deze week!

    Kussieee (K)

  • 09 Maart 2010 - 20:08

    Jos En Henny:

    Alvast een heel goede terugreis gewenst en fijne thuiskomst volgende week. Lo, Stra en Li zijn dan even in Oostenrijk, vandaar deze vroege reactie. Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Manon

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 27619

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 28 Februari 2015

Studeren in Munchen

17 September 2009 - 15 Maart 2010

Vancouver

Landen bezocht: