9uur langer of 9uur korter 2010??? - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu 9uur langer of 9uur korter 2010??? - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

9uur langer of 9uur korter 2010???

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Januari 2010 | Canada, Vancouver

www.ef.nl

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!
hey hey,
allemaal de beste wensen voor 2010! (das raar typen he, geen 0 meer op de 3e plek:P)

Heb net me ouders weer op t vliegtuig gezet! Ben dood op! (hoe vermoeiend ouders al niet kunnen zijn:P) maar toch nog maar even snel een verhaaltje!!!!!

nog 2 dagen om te stemmen! 6januari stopt het en 8januari krijg ik de uitslag!!! Dus nog 2 daagjes om mij te helpen:)!!!!!!

ik was gestopt bij de dinsdag avond...
woensdag kwamen me ouders me hier op pikken, om vervolgens onze weg naar whistler te beginnen! Eerst een stop gemaakt bij 'Capilano Bridge'. Een hele grote hangbrug met een bos en wandelpaadjes erbij. Was erg leuk eigenlijk! Super grote bomen daar en leuk rondgelopen. Vervolgens onze trip naar Whistler voort gezet, onderweg nog ergens gelunched. In whistler was het super!!!! Het weer was prachtig! en het dorp mooi wit (net als bij jullie:)!)
Donderdag tot maandag geskied (5dagen) we hadden prachtig weer! blauwe luch en lekker zonnetje! perfecte sneeuw, soort anders als in oostenrijk, weet ook niet hoe dat komt! Super pistes dus heerlijk genoten. maandag begon t beetje bewolkt te worden en te sneeuwen. Dinsdag dan ook niet meer geskied, maar ge-snowmobiled (snowscooter) voor de verandering:P super leuk! in een soort ander dal op die dingen scheuren! (papa en mama samen, en ik zelf:P) soort quats met voorop skies en achterop een rupsband. was echt super leuk! en woensdag was onze laatste dag in whistler en toen hebben we 'snowshoes' gehuurd. das ook wel geinig! soort tennis rackets:P maar was wel leuk, uurtje gewandeld ofzo, over een bevroren meer! erg geinig!
aan 't eind van de dag weer terug gereden naar vancouver! Me ouders hebben toen 3 nachtjs in mijn kamer geslapen! erg grappig:P als je ouders bij jou 'wonen' ipv andersom:P

donderdag (oudjaarsdag) zijn we naar Granville Island geweest, en 's avonds/eind van de middag naar de Van Dusen Garden, Festival of Lights. ik was er al geweest, maar zo mooi dat ik t wilde laten zien! was heel leuk! 's avonds lekker uiteten en wat drinken tot 12uur!!
Dat gaat hier wel heel anders hoor, niks geen vuurwerk op straat, ook niet van de gemeente ofzo! gewoon soort dooie boel:P en de bar/restaurant waar we zaten stopte om 1uur met drank schenken, dus lagen soort optijd op bed voor oud/nieuw:P!

De volgende ochtend dan dus de discussie of wij nou 9 jaar langer of korten 2010 hebben, of dat 2009 nu 9uur korter of langer duurde! nou we waren er nog steeds niet uit! dus als iemand de oplossing weet:P hahah
Vrijdag zijn we naar een klein haventje gereden, was beetje uitgestorven. was trouwens ook k*t weer, dus in de auto rijden was ideaal, vanuit daar wat van de stad bekijken:P maar t landschap daar was even precies nederland! polder en een dijk en de plassen, soort grappig! daarna zijn we maar naar een heel groot overdekt winkelcentrum gegaan omdat t weer te slecht was om iets anders te doen!

Zaterdag zijn we helemaal binnendoor naar Linda gereden! Super leuk! Linda is zo gastvrij en aardig! Nicki, Patrick en de jongens kwamen ook. en we hebben daar gegeten! heel gezellig! Zondag zouden we gaan skien op 'Mount Baker' in Amerika! maar het weerbericht was heel slecht, dus besloten om niet te gaan:P maar uiteindelijk viel het toch wel mee;) s'ochtends eerst met Linda wat gewandeld en bekeken in haar buurt! Daarna zijn we naar Nick gereden! en na de koffie/lunch hebben we de 'oude' (onderhand helemaal vernieuwd en gemoderniseerd) boederij van de 'van leeuwens' bekeken! (dat was de boederij van Linda haar man) Heel leuk om te zien! En s'avonds bij Nicki gegeten!
En maandag (oww das vandaag:P) zijn we langszamerhand weer terug naar Vancouver gereden! Me ouders hebben 3uur vertraging (omdat t vliegtuig uit ned te laat was, door t weer???) dus beetje nutteloze lange dag! ze vliegen pas om 23.15 nu, maar ben om 9uur toen ze door de douane gingen terug gegaan! t is nu kwart voor 11 dus nog half uurtje wachten voor ze!!!

Ben weer lekker 'thuis', en me kamergenoot ook! weer gezellig bijgekletst, dus erg leuk! morgen komen martina en iris, die zijn (respectivelijk) in florida en los angeles geweest. dus lekker bij kletsen en foto's kijken!! heb nog 1 weekje vakantie dus even lekker uitrusten!! want ben helemaal kapot! wil nu echt naar bed!!!
Ow en ga dansen hier! heb met een ander meisje ingeschreven voor street jazz dans, dus wel leuk denk! begin donderdag! me moeder had me jazzschoenen meegenomen:P
dat was t wel weer zo'n beetje denk...

Vond t super leuk dat me ouders hier waren! Hele leuke tijd gehad! Zelf ook weer wat andere dingen gezien, omdat ik zelf nooit in een auto rijd natuurlijk! was super!!!!:)

En nu maar hopen dat Niki ook mag komen natuurlijk!!!! nog maar paar daagjes en dan weten we het:)!!!!!! Alsjebliet stem als je het nog niet gedaan hebt!!!!! en vertel het aan iedereen die je ziet!!!


Hele fijne week gewenst! dat iedereen maar lekker bij mag komen van de feestdagen en weer fris aant nieuwe jaar kan beginnen. en lekker weer naar school allemaal:(:P haha!!!!!
Tot snel!!! dikke kus en knuffel
Manon


STEM:

schrijf email naar: studiejaar.nl@ef.com
ond. mail: BLOG Wedstrijd
in mail: je naam, je leeftijd, je email adres & Manon Kuijf www.manonkuijf.waarbenjij.nu



(dank u verry much!!!)

  • 05 Januari 2010 - 09:20

    Marijke Kuijf:

    Hoi Manon .
    De beste wensen voor 2010
    heel gezond en veel geluk en weinig zorgen. Gister avond ben ik terug gekomen van de wintersport nou in Oostrijk lag niet veel sneeuw in de bergen was net genoeg om te skieën verder heel veel lol gehad. Verder met het vliegtuig van Rotterdam naar Innsbruck ging super snel. Zo nu eerst even de buurtjes vragen of ze ook even willen stemmen ik ben benieuwd.
    Heel veel groetjes van mij doeiiii.. Marijke. Oja Jullie hadden vorig jaar dus een heel lang jaar en dit jaar kort of je moet nog een jaartje wegblijven. Hoiiii

  • 05 Januari 2010 - 11:25

    Debbbbby:

    Heee Kuifje!
    Jij ook een heeeel goed 2010!
    Verhaal klinkt weer leuk, gezellig geweest zo te lezen met je ouders!Leuk hoor, geniet ervan. De tijd vliegt!
    XX
    ps ik denk dat jij korten 2010 hb gehad!

  • 05 Januari 2010 - 15:09

    Gerardena3:

    heyManon
    Daar benik even ,wijwensen joueen onwijs goed jaar.Fijn dat je een happy tijd had met je ouders.Die komen nu bijna weer aan op schiphol.En bedankt voor de kaart voor Gerardzijn Verjaardag ,leuk om gisteren te ontvangen,zo werkt datuit het buitenland .Jeben een kanjer vele Groetjes en dikke kussen van gerard en A3

  • 05 Januari 2010 - 18:17

    Niki:

    Heee lieffie,

    Spannend, oeeeeh ik ben zo benieuwd! Ik zou niet weten wat ik nog kan doen om nog meer stemmen te krijgen! Laten we hopen dat het goed komt en dat ik mijn aller liefste nichtje op mag komen zoeken!

    xxx (L)

  • 05 Januari 2010 - 18:23

    Wilma:

    Hoi Manon, een heel gezond 2010 en.. gezellig moet je het zelf maken, maar dat lukt aardig zo te lezen.
    Nog veel plezier en... misschien samen met Niki

  • 05 Januari 2010 - 18:24

    Els:

    Hay die Manon ook voor jou natuurlijk de állerbeste wensen voor 2010. Jou verslagen zijn zó leuk,kun je er niet een boek van maken?
    wat jij allemaal niet mee maakt zeg!jammer dat ze er niet veel aan oud en nieuw doen.Geen vuurwerk en kersboom verbrandingen? saaaaai.
    Gelukkig had je je ouders nog om lol mee te hebben.En je vrienden natuurlijk.Ik hoop dat Niki genoeg stemmen heeft om te komen.ik heb in iedergeval mijn best gedaan. geniet in ieder geval van wat je nu meemaakt,de tijd gaat snel,je zit zo weer thuis.
    groetjes en x jac en Els

  • 05 Januari 2010 - 18:27

    Liselotte:

    Hi Manon, Zo te lezen weer super ervaringen gehad. Toch wel bijzonder he als je ouders zo bij jou op bezoek komen en jij ze drinken moet aanbieden. Ik kon er nog niet aan wennen. Nu we het nieuwe jaar in zijn gegaan betekent het ook dat je alweer bijna naar huis gaat, iets waar je nog niet aan wilt herinnert worden maar ik wil alleen maar zeggen geniet ervan want nu vliegt de tijd nog harder dan het al deed. Kan het niet vaak genoeg zeggen. Zo'n geweldige tijd maak je maar 1 keer mee. Geniet van je laatste maandjes en hopelijk win je de blog battle ;-)!! Liefs

  • 06 Januari 2010 - 18:54

    Indra De Gunst:

    hoi manon.
    ik heb op je gestemd.
    jammer dat je zo lang weg bent.
    tot gauw.
    Indra

  • 11 Januari 2010 - 17:09

    Marijke Kuijf:

    Hoi Manon Alles goed
    Hoe is het met je blog wedstrijd ??
    Niki sms te dat de uitslag vandaag zou komen,
    Linda belde gister avond dat ze met vacantie gaat, En 17 februari pas terug is Australie en Nieuwzeeland o.a ee cruise. En met Lisa ging het niet echt goed. Dus het beste er maar van hopen Groetjes Marijke.

  • 12 Januari 2010 - 20:56

    Trudy Nederhof:

    Hoi Manon,
    Ik kreeg net een berichtje over je blog wedstrijd. Dat je tweede bent geworden. Erg jammer voor je hoor.
    Leuk je verslag over de vankantie met je ouders te lezen! Zo te zien hebben jullie het leuk gehad. Wij wensen je nog een goeie tijd toe daar.

    De groetjes van mij Kees en Rutger natuurlijk
    doei doei

  • 13 Januari 2010 - 10:56

    Cynthia:

    Heej Manonnie,

    Ik zag de uitslag :-(
    Echt balen...
    Hoorde van Loes dat het fijn was dat je ouders er waren.. Vind het knap van je hoor, zo lang zo ver weg. Maar zo te lezen in al je blogs maak je daar genoeg vrienden ;-) Hele dikke knuffel uit het belachelijk koude Nederland!

    xxx
    Cynthia

  • 13 Januari 2010 - 16:52

    Pim-jan:

    das balen voor niki en jou maar goed jij zal je tijd daar toch wel vullen geloof ik word zeker je eerste verjaar dag zonder je familie

    nou groetjes pim-jan

  • 14 Januari 2010 - 21:55

    Marijke Kuijf:

    Hi Manon I feel so sorry for you, aboud the blog wedstrijd en for Niki too. Bay for now.

  • 17 Januari 2010 - 11:16

    Marijke Kuijf:

    Hoi Manon.
    Is je leptop gejat??
    Ik zie geen berichten meer van jou ? Of is het weer te slecht?
    Groetjes van Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Manon

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 27619

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 28 Februari 2015

Studeren in Munchen

17 September 2009 - 15 Maart 2010

Vancouver

Landen bezocht: