4dagen carnaval Versus 2weken Holland Heinken Hous - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu 4dagen carnaval Versus 2weken Holland Heinken Hous - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

4dagen carnaval Versus 2weken Holland Heinken Hous

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 Februari 2010 | Canada, Vancouver

He he allemaal!

Hier dan eindelijk weer eens een verhaaltje! Maar eerst, hoe gaat het met jullie? Allemaal weer beetje bijgekomen?? Hoe was de Carnaval? Geslaagd? Iedereen naar ze zin gehad, lekker gefeest! Hier heb ik iig ook niet stil gezeten en het was bijna als carnaval!! Maar zal voor het gemak maar even beginnen waar ik geëindigd was… weet alleen niet precies waar dat was, en me internet doet het even niet, dus ga even gokken!

niet gokke, was t helemaal vergeten dus even snel gechekt! 4 feb was laatste keer das lang geleden!!! Goed nadenken hoor!! Okay 6 januari ben ik wezen skiën op Semour Mountain, dus nu heb ik alle 3 de bergen hier in Vancouver gehad!! Het was echt super leuk, het weer was perfect, beetje te warm:P maar dat gaf niet. De sneeuw was slecht, veelste nat. Maar heerlijk zonnetje en ik denk rond het vriespunt, of misschien wel boven nul! Dus natuurlijk even lekker liggen zonnen op de berg! ’s Avonds toen ik terug kwam had ik een nieuwe kamergenoot!!! Jaja… een Japaner! Precies echt wat voor mij natuurlijk :P, ze heet Aya en is 22 jaar en ze woont in Tokio. Haar engels is echt heeeel slecht, dus beetje moeilijk communiceren! Verder is ze wel echt heel aardig en geïnteresseerd, ze doet wel dr best om een gesprekje te voeren enzo, dus dat is wel leuk! Was die maandag met haar wezen fietsen rondom stanleypark, was super leuk! Ik kon haar natuurlijk alles vertellen, en wel soort leuk gepraat, echt soort grappig hoor, zo anders! Oww en ze kwam echt aan met een halve koffer vol eten, 5plastic tasjes met japans eten ofzo! En ze blijft maar een maand (nog maar 2weken nu bij mij) dus volgens mij heeft ze genoeg voor de hele tijd! Haha, maar ik moest dus al me lage keukenkastjes leeghalen,omdat ze niet bij de hoge kan!! Verder doen we gewoon ons eigen ding, en het samenleven gaat wel aardig! Dus das mooi en leuk! :)

oww en zondag 7 feb heb ik met martina geschaatst! Heel schattig klein schaatsbaantje hier int midden van het centrum! Kun je voor 3dollar schaatsen huren en gratis schaatsen dan!
Pff ben echt helemaal vergeten wat ik vorige week heb gedaan…
Disdag.. geen idee,
Woensdag.. met martina iets samen denk… oww me internet doet het opeens weer! Dus ga ik nu even martina vragen of die het nog weet :P
Okay ik krijg weeer een helder moment! Disdag heb ik souveniers gekocht met martina samen! Nu heb ik vast maar van alles, hoef ik daar straks/ nu tijdens de spelen niet druk om te maken! En ben blij toe want het is echt BIZAR druk hier niet normaal!
OWJA en woensdag ben ik naar de generale van de Opening Ceremony van de Olympische Spelen geweest!! Hoe kon ik dat nou vergeten! Was zoo vet!! Echt super! Jullie hebben onderhand misschien wel stukjes gezien op tv, maar het is echt zoo leuk om het een keer in het echt mee te maken. Zo vet om in zo’n groot stadion te zien! En we hadden super goeie plekken, goed overzicht maar niet té verweg! En de hele sfeer was gewoon leuk! En de show was super mooi! Mooie licht effecten enzo en die vliegende mensen heel cool!!
Donderdag was het dan zo ver!! Het Holland Heineken Huis ging open! Dus dat moesten wij natuurlijk meteen even gaan bekijken natuurlijk!! Eerst had ik nog me laatste keer dansen! Bij Rosalie wezen eten (ned meisje, woont hier, komt uit haz.dorp) en daarna met ehh.. roos en ik en 2ned gasten en 3 zwisters naar het hhh! Zoo leuk!! Toen ik daar binnen kwam voelde ik me meteen heerlijk thuis! Hele sfeertje gewoon, te lekker!! Super groot, soort als starfestival denk, en groot podium natuurlijk! En allemaal lekkere ned eten! Broodje kroket :) boerekool met worst (heb ik zondag op net als jullie:P) hutsport normaal broodje kaas (niet dat ik dat eet, maar om even een beeld te schetsen) etc. etc. ow en met BALKENENDE op de foto!! Zoo cool, dat was eigenlijk vrijdag avond, nou ga ik weer te snel:P hihi!
Vrijdag ochtend eerst de torch (olympische fakel/vlam, weet het ned woord niet meer;P) gekeken! Die kwam hier voorbij en precies me weg naar school (jaja was lekker optijd) dus dat was wel heel vet om te zien! En ’s middags /’s avonds natuurlijk de opening! We gingen met wat mensen bij de public view kijken! Groot scherm in de stad! Heel vet, alleen jammer dat t weer echt k*t was! Zoveel regen, was niet leuk meer :) en koud, maar wij wilde wel even wachten tot het vuurwerk, en we wilde het einde toch ook wel zien,omdat dat met het vuur enzo was niet in de generale natuurlijk! En daarna snel naar het hhh om warm te worden!! Echt grappig, we waren denk met alle ned meisjes van school en martina:P maar zo verwarrend trouwens om opeens ned te praten bij de jas ophangen, achter de bar etc. etc. soms begin ik ook echt int engels:P of dan ben ik eindelijk int ned en dan begin in int ned tegen martina:P maarja dat hoort erbij he! Het is allemaal echt super!! Vrijdag dus met balkenende op de foto, die lied daar gewoon! Super vet, en ook met een andere ned bekende van de tv, maar weet ze naam ff niet:P hihi, zal me foto’s op hyve zetten dan kunnen jullie het zien!
Vrijdag was echt een heeel gezellige avond! Zaterdag gingen we naar whistler, want we hadden kaartjes voor het rodellen (daar waar die jongen was overleden), ging gelukkig wel door. Was wel vet om keertje te zien, zo’n pacour enzo! Jammer dat het weer alleen weer k*t was:P allemaal leuke olympische spelen poncho’s gekocht (toch slechte zaak als de regenponcho’s uitverkocht zijn op een olympische winterspelen locatie!, wij hadden de laatste :P) maar wel super om keertje te zien hoor, gaat echt bizar snel, je ziet het eigenijk bijna niet:P haha! En toen natuurlijk goud gewonnen!! Dus ik wilde eigenlijk terug om int hhh te gaaan feesten! Maar ik had al een bus eerder terug genomen, maar was pas half11 thuis. En jammer genoeg gaat de skytrain maar tot 12.48. dus was niet echt de moeite! Dus lekker ‘optijd’ naar bed gegaan! Zondag wilde we namelijk naar het chinees Nieuwjaar, optocht.. was alleen niet zo boeiend, eigenlijk helemaal niet boeiend:P hihi, maar t weer was gelukkig lekker, dus lekker int zonnetje gestaan. En daarna nog even wat dingen bekeken, er is soort groot plein met tenten dat zijn dan huizen van andere landen enzo, en allemaal dingen, reclame eigenlijk:P maar wel leuk om te zien! En daarna naar het Duitsland huis geweest! Das echt helemaal niks… best saai, niet zo groot en 90% Canadezen! Daar wel het schaatsen gekeken!! Jammer dat de vrouwen niet wonnen :) ik zat daar als enige ned ons aan te moedigen:P haha!
En ’s avonds natuurlijk weer naar het hhh, want Jan kwam!! Oww het was zoo gezellig gister aaf!! En ik sta op de foto met Nick en Simon!!! En k heb hun handtekeningen!! Hihi, echt vet grappig! Heerlijk partye gister, waren met ze 6e, 2ned meisjes en maike en martina (Duits) en een zwitsersmeisje. Maar hun ff de ‘oerendhard’ move geleerd:P haha, te grappig! En verder natuurlijk lekker met jan meegezongen!! En heb Heineken schoenen!! Zo vet zijn die!:P All stars laat maar zeggen, en dan wit met oranje het Heineken logo, en heel grappig iig! Je kunt daar echt van alles kopen, t is echt heel groot wel super mooi en leuk! Het enige jammere is dat het zover van het centrum weg is! Maarja, dit past onmogelijk in downtown zoo groot!

En vandaag, pfff erg vroeg uit bed:P kwart over 7, echt dood in de klas, maar was er wel tenminste!! En vanmiddag maar ff bijgeslapen! Wilde vanaaf weer naar hhh, nick&siem zijn nu, maar ik dacht dat t verstandiger was om niet te gaan!! (goed he:P of iig, de ‘grote’ mensen vinden het waarschijnlijk verstandig, en de rest denkt waarschijnlijk dat ik gek ben, woon ik op mezelf zonder ouders en dan ga ik niet uit:P haha) maar iig! Morgen weer, of woensdag sowieso!! Dus nog genoeg partye de komende 2weken!!! :D

Verder nog kleine indruk van het olympische gevoel hier in Vancouver. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEL mensen overal!!! Je kan niet ff snel ergens heen:P sommige wegen zijn allleeen nog maar lopend te doen, das wel relax! Maar de skytrain en bussen enzo zijn ook zoo druk! Maar t is wel echt heel gezellig! Van alles op straat enzo! En ook in school, vandaag was downhill(skien) dus in de pauze iedereen voor de tv in de lobby, wel gezellig sfeertje enzo! Heel gezellig 1 groot feest!! Nu nog wat meer medailles voor ons:) dan ist helemaal perfect!!!

Nou ik ga weer stoppen, t is zowat 2A-4tjes:P
Ik spreek jullie snel weer!!!! (nog 4weekjes) omg de tijd gaat zooo snel!! Echt bizar!!!
Ik ga lekker slapen, dan kan ik morgen weer feesten!! :)
Ik hoor graag al jullie carnaval verhalen, andere verhalen natuurlijk altijd welkom!!! Bedankt trouwens voor alle berichtjes/reacties etc.! heel leuk:)
Tot snel!!!
Dikke knuffel xxxxxx liefs
Manon (L)


Owww nou doet internet t weer niet.. duurt eeuwen voor ik de site krijg, ga maar even tandenpoetsen ondertussen! :P
Owww hij doet t niet… ik upload t morgen!!

Xx liefs trustee(L)

Noujaa… onderhand is het alweer dinsdag (bij jullie al weer nacht, dus voor jullie dit lezen alweer woensdag:P) maar iig, hij is weer!!! Hoop dat jullie het weer leuk vonden??

Doei doeii!
(hij is wel heeeeeeel lang deze keer he:P)

  • 17 Februari 2010 - 07:20

    Pim-Jan:

    Hoi Hoi

    Lachen is dat he dat je makelijker engels praat dan nederlands alleen je nederlands is soms best lastig te lezen dus mischien wel tijd om naar huis te komen

    Heel veel plezier
    Groeten Pim-Jan

  • 17 Februari 2010 - 08:33

    EF Nederland:

    Hallo manon,
    ik vind het erg leuk om je verhalen zo bij te houden en zo te horen heb je het ontzettend leuk in vancouver. Geniet van de Olympic spirit!
    Groet, Petra Cubretovic

  • 17 Februari 2010 - 10:13

    Yvonne Z:

    Zo te lezen heb jij een prima vervanging voor het carnaval! Bij ons zit het carnaval er weer op, maar jij gaat nog even door. Op de foto met Balkenende en een handtekening van Nick en Simon, ik als oudje wordt daar zelfs jaloers op. Geniet er nog maar lekker van de laatste 2 weken,...... ennneh niet verstandig thuis blijven hoor.

  • 17 Februari 2010 - 10:47

    Cynthia:

    He manonie.

    Klinkt weer super leuk allemaal! Echt grappig dat je gewoon bij al die olympische spelen dingen bent :P Heb je al wel (een beetje) zin om naar huis te komen?

    xoxo,
    Cynthia

  • 17 Februari 2010 - 11:02

    Marloes:

    Liefie!

    Klinkt allemaal geweldig! Leuk joh op de foto met balkenende! ;) Nick & Simon zijn natuurlijk veeel interessanter! haha. Kan niet wachten tot je weer thuis bent! Zijn we samen schoollooos! :)

    Kussie

  • 18 Februari 2010 - 10:42

    Niki:

    Heeeeeeee droppie,

    Wat een heerlijk verhaal weer, geniet er helemaal van! Heel veel liefs
    xxxxxxxxxxxxxxx

    Niki

  • 18 Februari 2010 - 10:52

    Bertus /greet:

    Ons carnaval was grandioos heb je va /moe nog gezien met een ruggenspuit v w de boktor was leuk alle kleinkinderen zaten op de karren bij de vlammen en rvc was erg leuk bij de reeudurpernarren v gr

  • 18 Februari 2010 - 21:37

    Gerardenadri:


    Hey Manon
    Wat een gezllige verhalen weer ,je beleef zo wel heeeeeeeelll veeeel maar wij denken niet dat je gek ben hoor ....
    Ggoetjes knuffel en een dikke kus A3

    H
    ey manon

  • 19 Februari 2010 - 19:18

    Debby:

    Heeeeeeeeeeeee smser!
    Haha moet elke keer zo lache om je smsjes, heb met carnaval ook een paar keer op het punt te staan je te smse, maar je weet hoe dat gaat.. Ligt mn tel nog thuis/in mn jas etc. Naja goed, leuk idg!!
    Verhaal ziet er weer top uit, lekker druk!Haha.
    Wijfie tot over 4 weken, gezellig!
    Geniet ervan, groetjes van mn pa&ma.
    Dikke kus deb

  • 02 Maart 2010 - 14:51

    Ton Ria:

    Heej lieve Manon,Wat een verhalen weer. Het lijkt me echt super om het van zo dichtbij mee te maken.En dan al die bekende nederlanders die je hebt ontmoet echt lachen.Hardstikke bedankt voor je smsje met m'n verjaardag erg lief van je. Nou geniet er nog maar ff van voor dat je het weet zit je weer aan de keukentafel in de Berkenbroek.Kuzzzz

  • 02 Maart 2010 - 14:52

    Ton Ria:

    Heej lieve Manon,Wat een verhalen weer. Het lijkt me echt super om het van zo dichtbij mee te maken.En dan al die bekende nederlanders die je hebt ontmoet echt lachen.Hardstikke bedankt voor je smsje met m'n verjaardag erg lief van je. Nou geniet er nog maar ff van voor dat je het weet zit je weer aan de keukentafel in de Berkenbroek.Kuzzzz

  • 02 Maart 2010 - 14:54

    Ton Ria:

    Een keer had ook wel goed geweest Doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Manon

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 27619

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 28 Februari 2015

Studeren in Munchen

17 September 2009 - 15 Maart 2010

Vancouver

Landen bezocht: