skieeeen!!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu skieeeen!!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

skieeeen!!!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 December 2009 | Canada, Vancouver

Hey hey allemaal!

wilde opschrijven dat ik lekker op de bank chocolade kruidnoten zit te eten.. alleen laat ik net de hele zak vallen! dus hang nu op de bank de kruidnoten op te rapen!
Allemaal klaar voor sinterklaas?! Misschien vanavond al gevierd? of morgen de grote dag!
Mis het wel beetje hoor, gezellig bij elkaar enzo! Maar morgen komen de nederlandse meisjes van school bij mij boerekool eten (gaat liesbeth koken) en kruidnoten eten!! Dus is ook wel gezellig:)

T is al weer even geleden at ik een berichtje heb geschreven! Vorige week...
donderdag ben ik naar disney on ice geweest! Samen met Plien. Dit was zoo leuk, echt heel mooi! Had t niet verwacht eigenlijk, maar was heel mooi. eerst kwamen micky en mini op! en daarna stukje over die auto's (cars??) daarna de kleine zeemeermin!! Super leuk (moest aan de carnavalskar van de kratvinders denken!) daarna de lionking! Zo mooi:) en als laatste tinkerbel (ken dat sprookje ook niet eigenlijk..) maar was heel leuk met elfjes enzo!:)
Vrijdag was ook een super dag!! Droog en blauwe lucht sinds tijden! En martina en ik hadden besloten om te gaan skieen! Dus dat was super! Dus uitschool snel omkleden, skies pakken en om half 3 met de bus op weg! Na 4e is de skielift goedkoper (nacht skieen met verlichte pistes!) Dus kwamen daar precies om 4uur aan:) eerst beetje wolken en mist. wel hele mooie zons ondergan boven de wolken! paar uurtjes geskied en toen wat gegeten. Na het eten was het helemaal super!! Want alle wolken waren weg en we konden zoo naar de stad kijken!! (ow even voor de duidelijkheid, we gingen skieen op grouse mountain, dit is een berg in noord vancouver) Dus heel de stad met alle lichtjes enzo super mooi! Het zicht op de piste was toen ook beter, dus hebben heerlijk geskied tot 9uur 's avonds!!
Zaterdag kapot dus rustig aan gedaan! 's avonds gingen we in een shusi bar eten! was voor t eerst voor mij... en stjaa was wel aardig maar ik denk dat je t beetje moet leren eten! :P maar was erg gezellig. Daarna nog even naar een feesje geweest bij iemand in een appartement, soort afscheidsfeestje weer.
Zondag was erg leuk! Het was de 1e advent (Weet niet of jullie dat door hadden:P) maar iig, in duitsland vieren ze die advent zondagen nogal dus gingen wij dat ook maar doen:P Wij 4 kaarsjes gekocht, en 1tje aangestoken ;) en we gingen koekjes bakken! (want dat doen ze in duitsland ook rond de kersttijd heel veel) was erg gezellig, met martina, iris en katrin (me kamergenoot) ow! en we gingen 'alles is liefde' kijken, om toch beetje de sinterklaas sfeer te krijgen (met eng. ondertiteling ja).
maandag... lange dag school, dus verder niet zo veel gedaan denk...
dinsdag ben naar 'New Moon' geweest, geen idee of dat een beetje bekend is in NED (ik had er nog nooit van gehoord, ook wel Twighlight) maar is hier iig een hype niet normaal!
woensdag... oww heel de week was het prachtig weer! sinds weken eens geen regen! sinds maandag is t al een blauwe lucht:) dus woensdag even naar t water gelopen, daarna hadden we koekjes verkoop op school voor t goeie doel, en in de middag was het 'diploma uitreiking' voor de mensen die weg gaan deze week! was soort groot ding op school deze week! We hadden allemaal per level kerst liedjes geoefend:P Wij zongen 'all I want for christmas' Maar die kende ik natuurlijk al (heb ik maar een hele week gehoord tijdens kamp:P) en de leraren hadden ook nog een grappig lied! dus was wel gezellig!
donderdag was ik maar weer eens naar me stage geweest. Ga denk nog 2 weekjes wat doen, heb al genoeg uren eigenlijk en voor kerst stop ik dan. Want in januari ga ik beginnen met een voorbereidings cursus voor een Cambrigde examen, wat ik in maart ga doen! (ook gewoon met school)
en vandaag (niet naar me werk:P want t was zo lekker weer) We (martina en katrin) zijn naar Stanley park geweest! Beetje door heen gelopen, de kerst licthjes bekeken (zo grappig echt zo kitsch, alle kleuren en dingen huisjes en weet ik t allemaal:P) en naar een meer gelopen (lag beetje ijs in!) t is hier wel kouder nu, omdat t zulk mooi weer is denk! Maar dat is goed want!! morgen ga ik weer skieen!! AHHH klinkt wel erg he:P haha, even skieen morgen!
we gaan deze keer naar Cypress mountain, die is iets verder, maar ook in noord vancouver. Moet alleen met de bus om 8uur!! (willen optijd beginnen) ga weer met martina! heel gezellig, hoop dat t weer zulk mooi weer is dan ist super!!!
en zondag is er een sinterklaas optocht hier... geen idee wat t is, maar gaan we kijken, en daarna de 2e advent zondag vieren:P ahah!!!

Heel veel plezier met pakjes avond! en met alle andere dingen thuis!!

Oww en nog steeds stemmen!! DE tijd begint beetje te dringen!! sta nog wel eerste... maar weet niet met hoeveel..

STEMMEN:
www.ef.nl

hoe stemmen:
Stuur een e-mail naar:
studiejaar.nl@ef.com
Onderwerp van de mail: BLOG wedstrijd
In de mail: jouw naam, e-mail adres en leeftijd en
Manon Kuijf manonkuijf.waarbenjij.nu

Ow en IK KOM OP DE RADIO!!
haha, 3FM zocht blog verhalen die wat wilden vertellen. dus ik dacht, ow das mooi voor wat meer reclame voor stemmers:P alleen nu mailde ze dat ze me waarschijnlijk gaan bellen!
T is op zondag nacht tussen 0.00 an 1.00u (ned tijd!) dus als je wakker bent, of niet kan slapen!:P haha!!

Ik ga weer stoppen, lang zat!!! en lekker slapen, want morgen vroeg uit bed!!!

Kusjess liefs denk aan jullie:)
Manon

  • 05 December 2009 - 08:53

    Niki:

    Heee lief kruitnootje,

    Wat een heerlijke verhalen weer, bij jou is de winter al helemaal aangebroken. Hier is t wel koud, maar ook heel veel regen. Als ik jou hoor praten over sneeuw en skiën krijg ik kriebels niet te geloven =)! Geniet er maar lekker van!!

    Liefs xxx

  • 05 December 2009 - 11:19

    Marloes:

    Heeee lief!

    Hmmmmm SUSHI! Dat is toch heeeeerlijk! haha
    Het klinkt weer super, de tekst voor men berichtjes begint beetje cliche te worden, haha
    Maar kerst lijkt me echt super daar joh! Hier keer de rust ook een beetje terug dus wel lekker!

    Ik zal je heeeel snel even terugmailen! Geen tijd gehad..

    Nou hele dikke kussen!
    En heeeeeeeel veel plezier met skieeen, ben zowaar jaloers! Had ik nooit verwacht 2 jaar geleden! hahaha

    kusss

  • 05 December 2009 - 11:31

    Merel:

    Heey lief nichtje!!!
    Hoe is 't ermee? Naja, als ik jouw verhaal hoor gaat het helemaal super daar en heb je het ontzettend naar je zin! Fijn om dat te horen! Ik krijg ook bijna zin om naar Canada te gaan voor een half jaar ;)!
    Je maakt wel super gave dingen mee, en ff skieeen, klinkt wel bizar ja! Wij moeten dat doen in snowworld, en jij gaat gewoon een dagje ff de sneeuw in of het doodnormaal is (daar is het ook vast normaal:P)
    Geniet er lekker van morgen! Geen benen breken hé! ;)

    Dikke kus!!

  • 06 December 2009 - 02:20

    Neefje Paul:

    Hee Lieve nichtje van Me..Zo te horen heb je het wel naar je zin daar... Ik kwam je moeder tegen op de markt(was ik vandaag aan het werk) en nu weet ik eindelijk hoe ik je kan bereiken. Zo te horen is het weer daar ook niet echt best net zoals hier.. Heel de tijd regen, je wordt er gek van.. Jij bent al lekker aan het skieën, ben wel een beetje jaloers want ik moet nog een paar weken wachten. Helaas lees ik je bericht van vandaag net te laat anders had ik wel naar 3fm geluisterd.( 03:00 NL tijd) Nu ga ik snel naar bed want ik kom bij ed vandaan en ben helmaal nat van de regen.. Groetjes Mij en het thuisfront...

  • 07 December 2009 - 17:54

    Britt:

    Klinkt echt weeeeer heerlijk meisie!(L)
    Kom al helemaal in de kerstsfeer! Maaaar wij hebben gister ook al de kerstboom in huis gehaald! Wel vroeg, maar heeel gezellig! Ik ben echt zo jaloers dat jij gewoon ff de bus pakt om te gaan skieen! Maar nog 2 weekjes wachten en dan mag ik ook eidelijk!:D Zag trouwens op je foto dat je die mooie sinterklaas muts op had haha! Je zal vast veel kruidnoten hebben gegeten!;) Nu weer wachten op je cadeautje van kerst! Heb je al een idee wat er in zit?:D Nouuu ik ga maar even stoppen want het wordt weer een heel verhaal! Maar binnekort krijg je wel weer een britt-mail;) Dan kan ik teminste alles kwijt haha!

    Take care!
    Liefs & dikke kus

  • 07 December 2009 - 17:56

    Britt:

    Oja nog 1 ding! Zaterdag zijn we naar Tof geweest in Gouda.. en toen hebben we nog even aan je gedacht toen we het liedje van de Jeugd van tegenwoordig aan gingen vragen met Watskebeurt haha!

  • 07 December 2009 - 20:32

    Gerardenadri:

    Hey manon
    Wat een mooie verhalen weer ,maak ze allemaal maar lekker hier.Met ik ga even skieen morgen.
    Klinkt niet erg hoor.
    Nou jo,vele groetjes en een dikke kus van Gerard en A3

  • 13 December 2009 - 15:59

    Bertus /greet:

    Hoi Manon
    volgens ons heb je het balleen maar druk met hele leuke dingen geniet er van vele gr Bertus en greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Manon

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 27619

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 28 Februari 2015

Studeren in Munchen

17 September 2009 - 15 Maart 2010

Vancouver

Landen bezocht: