Week in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu Week in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

Week in Vancouver

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

27 September 2009 | Canada, Vancouver

Hey allemaal!

Bedankt voor de vele reacties vorige keer, vind het heel leuk dat jullie allemaal aan me danken!

Volgens mij was de vorige keer al ruim een week geleden, zoveel gebeurd in de tussentijd! Maar wil jullie natuurlijk niet elke dag lastig vallen, dus zal in het kort (proberen) te vertellen wat ik van de week allemaal heb beleefd!

Zaterdag ben ik met Jo de stad een beetje gaan verkennen! Wat een mooie stad, zó veel groen, midden in het centrum zelfs, mooie gebouwens, uitzicht op zee/water en de bergen. Hebben wat geshopt en aan het water geluncht. Toen we terug kwamen kregen we te horen dat we al een eigen kamer kregen! Dus dat was goed nieuws, al onze koffers een verdieping naar beneden sjouwen en onze spullen in de kasten! Heel relax dus, een eigen 'kamer/huisje'.

Zondag hebben we, op advies van Liselotte fietsen gehuurd! Zo leuk, zou je niet denken maar dat mis ik wel hoor van thuis! Hebben rondom Stanly park gefietst (schijnt 10km te zijn..) Heel leuk, t is een soort schiereiland.

Maandag de eerste schooldag! Raar maar had ik gewoon zin in:P Natuurlijk leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. 's ochtends had ik Photo Shop, en 's middags Fotografie. Allebei erg leuk! De rest van de dagen heb ik 'gewone' engelse lessen. En nog twee art lessen (soort CKV2,voor wie dat kent:P) en ik 1 uur per week 'stageles'. Ga namelijk stage lopen, en daar leer je CV maken en solliciteren etc.

Woensdag was de welkoms party van school! Was erg gezellig! (gelukkig kennen ze hier ook heineken, want canadees bier is niet echt mijn ding:P) en gelukkig waren ze op dat feest niet moeilijk met m'n leeftijd, want officieel moet je 19 zijn...
daarna nog naar een bar geweest en slapen, want dond gewoon weer school om 8.30u!

Voor t eerst zelf gekookt in m'n kamer, want me kamergenoot is frans en die eet té laat:P of gaat uiteten. Maar t smaakt goed wat ik maak;) dus das mooi!

Gisteravond (vrijdag) wat wezen drinken bij jongens die hier ook zitten, en daar kwamen nog wat andere ook uit me klas, dus was heel leuk. Daarna naar een club geweest, (ook illegaal natuurlijk:P) was erg gezel maar beetje veel latin muziek, en al die zuidamerikanen dansen joh!

Vandaag naar Grouse Mountain geweest! Das in noord vancouver, met de sea bus en de gewone bus naar t begin. We zijn omhoog gelopen, wat een end! T is constant stijl! Dus me beweging ook weer gehad. Boven een show gezien met houthakkers, was wel grappig. Er waren 2 beren(maar die zaten achter een hek:P) en wel herten int wild, dus niet heeel spectaculair. Maar het uitzicht was Zóó mooi echt. Je kon over heel de stad kijken en verder, al de andere bergen! Heel mooi. (alleen was de batterij van me foto toestel leeg, dom natuurlijk:P dus heb niet zo veel foto's maar die sturen de andere nog!)

Zal maar weer stoppen, want t is nu wel erg lang denk:P laat maar weten of jullie het te lang vinden, houd ik daar volgende keer rekening mee!

Ow en niki helpt me net herinneren dat ik me adres even moet plaatsen!
T is bij jullie nu 5 uur s'nachts (zaterdag) en bij mij 20.00u (zaterdag), en niki en roy zijn beide online, komen net terug! Dus 'n goede tijd om met thuis te praten, wordt je niet veel wijzer van:P maar wel hoop lol!

Nu ga ik echt stoppen! Mis jullie allemaal, laat weten hoe het thuis is! en vergeet niet alle roddels te mailen, sturen etc.!!

xxx liefss manon

Manon Kuijf
Sandman Suites
1160 Davies Street
V6E 1N1 Vancouver BC
Canada

  • 27 September 2009 - 06:45

    Niki:

    Heeee avonturiertje,

    Klinkt helemaal leuk en geweldig! Mis jou ook en het verhaal is niet te lang hoor. Ik lees het met plezier!

    xxx

  • 27 September 2009 - 07:02

    Merel:

    Heeey Dude! wat super vet allemaal, klinkt tot nu toe als een perfecte vakantie waar je dingen ziet, mensen ontmoet en ook nog eens leert haha!
    Ik vind het super leuk om te lezen, dus het is zeker niet te lang!
    Suc6 deze week op schoo! :)
    Dikke kus,
    ook van de rest hier thuis en alle gekke aanhang! haha

    xx Merel

  • 27 September 2009 - 07:40

    Liselotte:

    Hi Manon,

    Laat me raden, je bent naar Au Bar geweest? Leuk he, wat een andere wereld met al die Latino's he ;-) Straks in Februari is er een Braziliaans carnavals feest in Gastown. Ook super leuk. Je moet ook zeker een keer in Davie street naar Celebrities gaan, ook geweldig op dinsdagavond is dat geen gay bar. Zeker ook een aanrader. Top dat je bent wezen fietsen, mooi he is stanley park. Oh ik heb nog wel meer tips voor je hoor. Al een lekkere burger gegeten bij red robin? En al een tripje naar de rockies gepland? Vergeet ook zeker niet de sushi bar naast de BLENZ ohh heerlijk ahahaha. Ik kan nog wel uren door gaan met dingen die leuk zijn en waar je heerlijk kan eten maar dat ontdek je zelf ook nog wel.

    Geniet er nog lekker van he, wie is je docent trouwens? Natascha al ontmoet?!

    Liefs Liselotte

  • 27 September 2009 - 08:13

    Marloes:

    Heeee traveller! :)

    Tuurlijk niet te lang gekkie, lees het met plezier!
    Klinkt weer hartstikke leuk! =) Ik mail je straks! ;)

    liefs.x

  • 27 September 2009 - 09:53

    Martje:

    te lang ben je gek
    van jou zijn we hele verhalen gewent van mij mag het langer en vaker ben benieuwd
    kan zo vroeg nog even geen gekke roddels bedenken of andere dingen vindt het super leuk om te lezen en geef je een dikke zoen en de groetjes x

  • 27 September 2009 - 10:28

    Jort:

    eeey manonski

    dit klinkt meer als een vakantie dan als school:P
    maar volgnes mij heb je het best naar je zin.

    groeten jort

  • 28 September 2009 - 13:05

    Debby:

    Heee Nonneke!

    Wat klinkt dat ontzetttend leuk allemaal zeg, echt!Mooi, gezel en relx!
    Haha hoorde van het skype van jullie, te grappig!
    Ik heb geen roddels joh, en zo wel mail ik dat;)

    Kuijfje, genietse!
    En hou je taai, ouwe heineken-verslaafde!:)

    XX

  • 28 September 2009 - 17:23

    Nadine:

    Heeej babe!!

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt!! T is wel raar dat je niet gewoon in Boskoop bent.. Vooral op de Braderie miste ik je!! ;)

    Enne ik heb oma btw nog niet gehoord over die hijs hahahaha!!

    Veel plzier lieverd en tot spreeks :D!!

    xxxxxxxx

  • 28 September 2009 - 18:35

    Pim-Jan:

    Hoi daaro

    Dat is zeker een hele klim in de winter kan je daar s ávonds na school gaan skieen dan is het helemaal een mooi gezicht met de stads verlichting

    Groeten P.J.

  • 28 September 2009 - 18:48

    Gerard En A3:

    Hey manon
    Heel leuk om je verslag te lezen ,maar het is niet te lang .Het is helemaal leuk omjou daar te zien met je fiets ,en weetje ,het had Niki wel kunnen zijn echtje fam..
    Hier alles goed.Voor jou al het goeds ,Leuk op school.....toy..toy
    dikke kus van Gerard en A3

  • 29 September 2009 - 08:06

    Ton En Carla:

    Hoi Manon,
    Wat een verhaal, je doet wel erg veel leuke dingen in korte tijd. Heb je nog wel tijd om te studeren?? Wij zijn net terug van vakantie in Oostenrijk en we hebben de perfecte kleding voor het Schagerfestival a.s. zondag meegebracht.Dat wordt vast erg gzellig, veel drank en Oostenrijkse muziek.
    Geniet maar lekker verder en tot de volgende waarbenjijnu.
    groetjes Ton en Carla.

  • 30 September 2009 - 08:49

    Cynthia:

    Van mij mag het verhaal nog wel wat langer!
    Hahah klinkt allemaal vet leuk en spannend:)
    Ben benieuwd hoe je eerste schooldag was!

    (K) kus

  • 01 Oktober 2009 - 20:53

    Britt:

    Oooo wat klinkt het allemaal leuk! Kan niet wachten op het volgende verhaal! We spreken elkaar!:D
    X aan Pluis haha;)

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Manon

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 27627

Voorgaande reizen:

17 September 2014 - 28 Februari 2015

Studeren in Munchen

17 September 2009 - 15 Maart 2010

Vancouver

Landen bezocht: