Rocky Mountains - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu Rocky Mountains - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manon Kuijf - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Oktober 2009 | Canada, Vancouver

Hey lieve vrienden, familie en andere bekenden!

Hoe is het aan de andere kant van de oceaan? Nog beetje uit te houden thuis. Hoor veel verhalen over drukte met school, lange dagen, maar ook veel leuke dingen. Eigenlijk net zo als altijd dus!

Hier is het wel even anders hoor! Waar was ik gestopt vorige week? Maandag, dus zal verder gaan bij de Dinsdag. Niet veel gedaan denk, druk met boodschappen, wassen en huiswerk! Moest sollicitatie brief schrijven en CV maken. Wel heel leuk en goed allemaal om in het engels te leren! Heb ook erg veel zin in m'n stage, ben bezig met zoeken/informeren naar bedrijven.
Woensdag middag wezen lunchen met wat nederlandse meisjes, wel even gezellig, lekker nederlands. Waren met z'n 5e, daarna al onze kamers bekeken, nog een meisje zit in het zelfde als mij, en die andere 3 in een andere residentie. Was leuk om te zien, maar zoo klein!
's Avonds ben ik wezen SCHAATSEN! voelde even als afgelopen winter hoor, al die goede herinneringen van vorig jaar hier! Was erg leuk, zo grappig om mexicanen enzo op het ijs te zien! Sommige hadden nog nooit geschaatst, of ijs gezien, erg grappig dus! Na het schaatsen natuurlijk nog even 'apres schaatsen':P in een bar wat gedronken met een paar, wel gezellig!:)
Donderdag natuurlijk weer 'gewoon' naar school geweest, en daarna me spullen gepakt voor de Rockies!!!

Tripje naar de Rocky Mountains:
Vrijdag 7.00u 's ochtends verzamelen voor de bus! Erg vroeg dus...
We waren met 58 mensen in de bus, waarvan 1 chaffeur en 2 reisleiders. Verder kende ik al 4 meisjes en 1 jongen, dus hadden een leuk groepje!
De eerste dag was lang rijden naar de Rockies, maar een super mooie tocht, helemaal niet erg om zo lang in de bus te zitten. Zoo mooi hier! Begint herfst te worden, dus mooie kleuren onderweg! Totaal denk bijna 10 tot 12 uur in de bus gezeten, inclusief stuk of wat stops onder weg! Lange dag dus, maar heel mooi! En HEEEL KOUD, -15 graden! 1e nacht in Lake Louise geslapen. Hadden 4 persoons kamers, sliep met 2 aardige meisjes en een stomme (waarmee ik het bed moest delen:|). 's Avonds even wat gegeten en daarna wat gedronken in de bar (waren in andere provincie, en daar mag je drinken op je 18e). De volgende ochtend was het -22 graden! Moesten er vroeg uit, ontbeten en opweg naar Lake Louise zelf, een gletsjer meer. Zo helder blauw water, super mooi. Hadden beetje wolken, dat was jammer want de gletsjer zag je niet goed. Daarna door het Banff nationaal park gereden, super mooi, zo groot en zoo onvatbaar soort. Nog wat meren gezien en een gletsjer bezocht! Gingen met een soort bus met super grote wielen de gletsjer op. Heel leuk,koud en spannend. De gletsjer is op z'n diepste punt 360 meter diep, zo bizar. Hij is 1 km breed en 6 km lang! Heel cool! Vervolgens weer terug gereden en in Banff ingechekt in het hotel. Heel leuk wintersport dorpje! Lag al beetje sneeuw, dus echt wintersport gevoel. Hier sliepen we de 2e nacht, hier waren ook de andere 4 bussen die een soort vergelijkbare tour maakten. 's Avonds ging iedereen in dezelfe club stappen, dus was erg gezellig, met al die andere bekende!! Zondag moesten we weer vroeg klaar staan na een kort nachtje (had het bed voor me alleen, want me stomme bedgenoot had een eigen kamer geboekt:P). We zijn toen naar een berg geweest en met gondel naar boven! Weer heerlijk koud natuurlijk boven op de berg, maar nog wel even naar het uitkijkpunt gelopen! Super vet! Echt mooi, en bizar hoeveel sneeuw al, wilde echt skieen toen ik daar liep!!!
Rond de middag hadden we 2uur om Banff te bekijken, leuk stadje met veel soeveniers winkels en lekker geluncht. Daarna zijn we naar Panorama gereden, een dorp wat een en al ski resort is met alleen maar hotels en appartementen van 1 eigenaar. Heel bizar, maar mooi en leuk. 's Avonds hadden we een bbq met -10, dus das lekker:P snel wat eten en daar weer naar binnen! Op het einde nog wel even marsmello's (hoe schrijf je dat?) gemaakt, met paar dicht op de bbq was t goed uit te houden, en erg lekker!!
Laatste dag alweer! Moesten om 7u klaar staan! En opweg naar huis! Rond 8e hadden we een ontbijt stop bij de Tim Hortons , de Canadese Star Bucks maar dan beter! Lekkere dingen!!:P
Verder de hele dag in de bus, mooie rit terug, maar erg moe! Was super gezellig, leuke gids, veel geleert en gezien! Zeker de moeite waard! En wil zeker nog een keerjte terug! (als het niet zo koud is) Om te wandelen en wat meer te zien, want nu was het even snel kijken, foto en dan de bus weer in omdat het zo koud was:P!
Ow we hadden een lang weekend, omdat het gister(maandag) Thanks giving was, vandaar. Vandaag dus weer gewoon school! Van de week even rustig aan maar denk! Nog geen plannen!

Ga maar weer stoppen, lang zat! En heb nog stapel was vant weekend, huiswerk, boodschappen doen, etc...
druk druk hoor voor jezelf zorgen:P

Denk aan jullie!!!:)

Oww en vergeet niet te stemmen he!!!!
En ook je ouders en stuur het ook naar al je vrienden op hyve en in je mailbox!!!

Mis jullie en hoor graag alle leuke gekke en grappige dingen van thuis!!:)
kus kus kus liefssss MANON

ps. ow sorry voor al de mailtjes, maar me foto's zijn te vinden op me hyve! want hier kunnen maar 10 foto's!!
liefs

• 14 Oktober 2009 - 05:31

Liselotte:

Hi Manon,

Oh weer helemaal leuk je verhaal. Vind het altijd zo leuk om het te lezen en ik herken zoveel dingen van mijn tijd in Vancouver. Het schaatsen zou wel hillarisch zijn geweest. Ik heb dat met Brazilianen gedaan en dat was echt geweldig. Heb je al je volgende trip gepland? Vancouver Island is ook zeker een aanrader. Eigenlijk is dat leuker in April, Mei. Het geeft een beetje een europees gevoel. Er staan ook wat Nederlandse dingen in Victoria. Erg leuk.

Zo te lezen vermaak jij je daar prima en wil je nooit meer naar huis.

Meis, geniet er nog van!! Al plannen met kerst en oud&nieuw? Ik heb wel een idee voor je. Als je van skieën houdt is het zeker een leuk idee om naar Whistler te gaan met oud&nieuw. Maar het feest begint vroeg en eindigd ook vroeg. (00.30u) Als je nog informatie over Whistler wilt qua hotel enzo moet je maar mailen.

Nou liefs en tot de volgende keer!

• 14 Oktober 2009 - 07:12

Debby:

Heeee Buuf,

Te leuk hoor!Echt bizar wat je daar in korte tijd al heb gezien/meegemaakt!Echt!:)
    Hier alles goed, inderdaad druk met van alles, niets bijzonders dus!
    Geniet ervan (al kan je dat niet meer dan dat je al doet volgens mij;))

Dikke kus XXdeb

• 14 Oktober 2009 - 09:21

Beau:

Hey Manon,

Zo te zien heb je het heel leuk daar. Echt grappig al hoor ik je over allerlei dingen praten als Banff, lake Louise, die gletsjers etc, want daar ben ik toen ook geweest! Weet zeker dat je een hele toffe tijd hebt daar!

Geniet ervan,

xx Beau

• 17 Oktober 2009 - 13:58

Trees Van Der Werf:

Geweldig leuk om je verslag te lezen. Ik ben gewoon jaloers en zou daar zelf wel weer rond willen kijken. Maar geniet maar lekker. Groeten, Trees